Реклама азартних ігор офіційно заборонена, втім, в Україні
все ж нелегальні лотереї рекламуються. І це, велика проблема, адже реклама
лотерей, які діють без офіційних ліцензій, створює суттєві перепони для
розвитку легального грального бізнесу та значно шкодить державному бюджету. Попри
численні зусилля, держава все ж не може розв'язати проблему незаконної реклами
лотерей. Основною причиною цього є слабкий контроль та недостатня ефективність
заходів, спрямованих на боротьбу з нелегальною діяльністю. Ринок азартних ігор
і досі перебуває у стані правової невизначеності, що дозволяє недобросовісним
операторам обходити встановлені норми. Про інші причини того, чому і досі
працює реклама нелегальний лотерей, порталу "Коментарі" розповіли експерти.
Рішення проблеми із незаконною рекламою лотерей лежить на
поверхні
Як повідомив порталу "Коментарі" видавець журналу "Азарт"
Ігор Романюк, в Україні реклама азартних ігор та лотерей – заборонена. За його
словами, виключення становлять, зокрема, тематичні друковані видання.
"Реально ж такі видання припинили свою діяльність на початку
повномасштабної агресії з причин недофінансування. Причина в тому, що друкована
продукція — вартісна, має високу вартість "одного звернення", не має масовий
характер. Але саме ці фактори і дозволяють тематичним ЗМІ працювати з цільовою
аудиторією з мінімальними соціальними ризиками.
Головне: навіть Регулятор не розумів (та й продовжує не розуміти), що дозволено
законодавством. В результаті ліцензіати та лотерейники при підтримці
корумпованих операторів зовнішньої реклами, введених в оману, недосвідченими в
цій царині юристами, маркетологами та при потуранні профільних ГО, знову таки
юристами та політологами, освоювали чималі рекламні бюджети у незаконний
спосіб. Засилля зовнішньої реклами та телетрансляцій у заборонений час під
виглядом "спонсорування" викликали бурхливе обурення українського суспільства і
призвели до прийняття Закону №9256д та реформування (закриття) КРАІЛ", —
розповідає Ігор Романюк.
Окрім того, за його словами, можна рекламуватися з 23 години
вечора до 6 години ранку в лінійних аудіовізуальних та аудіальних медіа. Це ж відносно сайтів ділових, політичних,
спортивних та еротичних видань і ТГ-каналів, які рясно почали з’являтися як
носії забороненої реклами.
Рекламуватися можна при спонсоруванні спорту, втім, без
використання імперативів та торгових марок грального бізнесу, каже Ігор
Романюк.
"Теж саме відносно спортивних видань. З одного боку – дозволено, а з іншого-читацька аудиторія
таких ЗМІ від 6 років+ є забороненою", — відзначив видавець журналу "Азарт".
На його думку, рішення проблеми із незаконної рекламою
лотерей насправді лежить на поверхні.
"Перше, ліцензіати та лотерейники повинні виконувати норми
законодавства. Друге, потрібне створення в новому Регуляторі підрозділу
моніторинга реклами грального бізнесу", — підсумував Ігорю Романюк.
Лотереї в Україні – не азартна гра, їх відстоюють лобісти у
Верховній Раді
У свою чергу Микола Мельник, генеральний директор
Аналітичної групи "Левіафан", керівник Ukrainian Gambling &
Betting Association відзначив, що держава не бачить сірого гемблінгу тому, що
саме розуміння сірого гемблінгу є доволі розмитим.
"У нас є легальний гемблінг і нелегальний, і виходячи з
того, що реклама для легального гемблінгу забороняється, а з нелегальним наші правоохоронці
іноді не вміють, не знають не розуміють як боротися, то виходить, що всі
заборони якраз торкаються грального бізнесу. Якщо говорити про сірий гемблінг,
то тут я би відніс якраз лотереї. Чому? Тому що з одного боку якраз лотереї в
будь-якій цивілізованій країні — це азартна гра, окрім України. В Україні — це є
окреме регулювання. І так як лотереї зазвичай в Україні дублюють інші види гри
такі як онлайн-казино, такі як тоталізатор, то фактично, вони і є цим сірим
гемблінгом", — говорить Микола Мельник.
За його словами, якщо підняти заборони, в тому числі через
рішення РНБОУ, то забороняється лише реклама легальних азартних ігор, в той час
як слова "лотерея" там не з’являється.
"Тому і виходить, що легальний гемблінг завжди знаходиться
під пильним контролем держави, що дійсно і має бути, у той же час лотереї
регулюються окремим законодавством і це відстоюється лобістами у Верховній Раді.
Ну а чорний гемблінг, тобто той, який не купує ліцензії, але існує в більшості
своєму або в інтернеті, або як підпільні гральні заклади, він продовжує собі
спокійно функціонувати в той чи інший спосіб домовляючись з правоохоронцями
Тому і виходить, що весь тягар адміністративного примусу лягає лише на легальні
азартні ігри", — підсумував Микола Мельник.
Нагадаємо, портал "Коментарі" розповідав як власники казино
наповнюють бюджет та боряться з лудоманією.
Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.