Рубрики
МЕНЮ
Slava Kot
Букмекерські коефіцієнти — це не просто випадкові цифри у рядку ставок. За ними стоїть ціла система розрахунків, аналізів та прогнозів, завдяки якій оператори азартних ігор залишаються прибутковими, а гравці отримують можливість оцінити власні шанси на виграш. Дізнайтеся, як саме букмекери формують коефіцієнти, які фактори вони враховують та чому їхні розрахунки завжди мають "захисний буфер" у вигляді маржі.
Як встановлюються букмекерські коефіцієнти. Фото з відкритих джерел
Першим кроком у встановленні коефіцієнтів є ретельне вивчення статистики. Наприклад у спорті аналітики враховують результати попередніх матчів, поточну форму команд, травми ключових гравців, погодні умови, а також психологічний стан спортсменів. Усе це дозволяє зібрати картину ймовірних сценаріїв розвитку подій.
Зібравши дані, букмекери переходять до розрахунків. Вони використовують математичні моделі та алгоритми, щоб оцінити ймовірність кожного результату. Чим вищою є ця ймовірність, тим нижчим буде коефіцієнт.
Ймовірність можна виразити як шанс настання певного результату за шкалою від 0 до 1. Це означає, що 0 показує певний результат, який точно не станеться, тоді як 1 означає, що ця подія неминуча. Значення від 0 до 1 представляють ступінь ймовірності.
Для перетворення коефіцієнтів у ймовірність використовується формула 1/коефіцієнт. Наприклад, букмекерська контора пропонує коефіцієнт 1,70 на перемогу "Шахтаря" над "Динамо" в матчі Прем’єр-ліги. Тоді розрахунок 1/1,70 дає нам приблизно 59%, тобто букмекер оцінює перемогу "Шахтаря" в 59%. Аналогічно, коефіцієнти на нічию та перемогу "Динамо" перетворюються на ймовірність. У цьому випадку існує 28% ймовірність нічиєї, і приблизно 21% на перемогу гостей.
Якщо скласти всі ймовірності різних результатів, отримаємо більше ніж 100%. Ця різниця і є маржею букмекера, яка слугує прибутком компанії.
У середньому маржа становить 5-15%. Наприклад, у випадку з матчем "Шахтар" — "Динамо" вона може дорівнювати близько 8%. Для топових матчів, таких як протистояння "Ліверпуля" та "Манчестер Сіті", маржа часто вища, адже попит на такі події вищий.
Після математичних підрахунків букмекерські компанії обов’язково стежать за конкурентами. Якщо інші контори виставляють більш привабливі коефіцієнти, доводиться коригувати власні, щоб не втратити клієнтів. Цей процес називають "рухом коефіцієнтів". Він також залежить від попиту. Якщо велика кількість гравців ставить на одну подію, букмекер знижує коефіцієнти, аби зменшити ризики для себе.
Таким чином, коефіцієнти не є статичними. Вони можуть змінюватися до старту та під час матчу. Наприклад, якщо ключовий гравець отримує травму, або буде забито гол, лінія змінюється миттєво. Подібно реагують і на глобальні фактори, зокрема погодні умови, політичні події чи тренерські рішення.
В останні роки, крім різних алгоритмів, букмекерські контори використовують штучний інтелект. ШІ допомагає букмекерам встановлювати коефіцієнти, аналізуючи величезні обсяги даних у реальному часі. Він прогнозує результати, виявляє аномалії та шахрайство, а також персоналізує ставки. Це дозволяє букмекерам знизити ризики та швидко реагувати на будь-які зміни, роблячи коефіцієнти більш точними.
Раніше портал "Коментарі" повідомляв про те, як працює заробіток операторів ставок на спорт.
Також "Коментарі" писали, що таке фентезі-спорт і чому він завойовує світ.