Чому лотереї не є азартною грою в Україні: як вирішити проблему з їх незаконною рекламою
Лобісти у Верховній Раді відстоюють окреме законодавство для лотерей і особливі умови
Реклама азартних ігор офіційно заборонена, втім, в Україні все ж нелегальні лотереї рекламуються. І це, велика проблема, адже реклама лотерей, які діють без офіційних ліцензій, створює суттєві перепони для розвитку легального грального бізнесу та значно шкодить державному бюджету. Попри численні зусилля, держава все ж не може розв'язати проблему незаконної реклами лотерей. Основною причиною цього є слабкий контроль та недостатня ефективність заходів, спрямованих на боротьбу з нелегальною діяльністю. Ринок азартних ігор і досі перебуває у стані правової невизначеності, що дозволяє недобросовісним операторам обходити встановлені норми. Про інші причини того, чому і досі працює реклама нелегальний лотерей, порталу "Коментарі" розповіли експерти.
Рішення проблеми із незаконною рекламою лотерей лежить на поверхні
Як повідомив порталу "Коментарі" видавець журналу "Азарт" Ігор Романюк, в Україні реклама азартних ігор та лотерей – заборонена. За його словами, виключення становлять, зокрема, тематичні друковані видання.
Головне: навіть Регулятор не розумів (та й продовжує не розуміти), що дозволено законодавством. В результаті ліцензіати та лотерейники при підтримці корумпованих операторів зовнішньої реклами, введених в оману, недосвідченими в цій царині юристами, маркетологами та при потуранні профільних ГО, знову таки юристами та політологами, освоювали чималі рекламні бюджети у незаконний спосіб. Засилля зовнішньої реклами та телетрансляцій у заборонений час під виглядом "спонсорування" викликали бурхливе обурення українського суспільства і призвели до прийняття Закону №9256д та реформування (закриття) КРАІЛ", - розповідає Ігор Романюк.
Окрім того, за його словами, можна рекламуватися з 23 години вечора до 6 години ранку в лінійних аудіовізуальних та аудіальних медіа. Це ж відносно сайтів ділових, політичних, спортивних та еротичних видань і ТГ-каналів, які рясно почали з’являтися як носії забороненої реклами.
Рекламуватися можна при спонсоруванні спорту, втім, без використання імперативів та торгових марок грального бізнесу, каже Ігор Романюк.
На його думку, рішення проблеми із незаконної рекламою лотерей насправді лежить на поверхні.
Лотереї в Україні – не азартна гра, їх відстоюють лобісти у Верховній Раді
У свою чергу Микола Мельник, генеральний директор Аналітичної групи "Левіафан", керівник Ukrainian Gambling & Betting Association відзначив, що держава не бачить сірого гемблінгу тому, що саме розуміння сірого гемблінгу є доволі розмитим.
За його словами, якщо підняти заборони, в тому числі через рішення РНБОУ, то забороняється лише реклама легальних азартних ігор, в той час як слова "лотерея" там не з’являється.
Нагадаємо, портал "Коментарі" розповідав як власники казино наповнюють бюджет та боряться з лудоманією.